mandag den 12. marts 2018

Konkurrence søndag d. 11/3 - 2018

Kl. 9.15: 2 km. restitutionsløb for at vække kroppen og ryste benene lidt inden eftermiddagens løb.

Kl. 14.30: 4 km. opv. Løb så City-pier-City halvmarathon i Haag i tiden 1.12.31 (3.26 pr. km.) ingen afjog.
Jamen hvad skal jeg lige sige? Jeg kom sgu derfra med en lille PR i bagagen, hvilket måske nok kom en anelse bag på mig. Jeg var godt klar over, at min form pt. er opadgående, da jeg som bekendt ligger i marathontræning. Selve løbet forløb sig på den ret klassiske måde, at vi brugte de første par km. på at finde ind i de forskellige grupper og ramme det rette pace. Efter 2-3 km. finder jeg ind i en gruppe der ligger og løber pace 3.25-3.27. Umiddelbart følte jeg mig fint løbende, så jeg bestemte mig for at blive i denne gruppe for at se, hvad det kunne blive til. Vi splitter de første 5 km. på 17.05, hvilket ville gi en PR, hvis jeg holdt dette tempo. På dette tidspunkt havde jeg dog ikke rigtig en PR i fokus, men jeg tænkte alligevel, at det var en fin split, da der så måske var råd til at tabe en smule til sidst, hvis det skulle komme dertil. Vi skiftes til at føre i gruppen og jeg er selv en af dem der tager teten på en del af disse, hvilket passede mig fint. Vi splitter 10 km. i 34.23, hvilket vil sige 17.18 på den 2. 5 km. split. Heller ikke her havde jeg rigtigt en PR i hovedet. Da jeg så ved 15 km. har 51.43 min. (17.20 på 3. 5 km. split) får jeg hurtigt regnet mig frem til, at hvis jeg lige klemmer ballerne sammen, så kan jeg knække min efterhånden ret så gamle PR på distancen. Derfor løber jeg, hvad jeg føler der er i mig resten af vejen. Ved 20 km. (1.08.51 og 17.08 på den sidste 5 km. split) tænker jeg, at den er hjemme og nu handler det bare om at komme i mål. Jeg løber i mål med følelsen af, at jeg havde givet, hvad jeg kunne på dagen.
Jeg følte det spillede både fysisk og mentalt, og jeg føler ikke, at jeg kan tillade mig at være andet end godt tilfreds med dagens resultat.

I alt på dagen:27,1 km.
I alt på ugen: 113,5 km.

Evaluering af ugen:
Ugens træning har mest været med fokus på nedtrapning for at blive frisk til søndagens løb.nu er der som bekendt 4 uger tilbage inden det går løs på den dobbelte distance. Derfor handler det om at jeg de næste dage får slappet godt af, så dagens løb kommer ud af benene. Herefter kører marathontræningen videre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar