søndag den 25. februar 2018

Træning søndag d. 25/2 - 2018

Kl. 16.30: 12,7 km. på 55.05 minutter. (4.20 pr. km.)
Løb en tur i Boller skov sammen med Jeppe. Dette var så min ugentlige restitutionsdag, hvor mængden holdes ganske sparsom. Jeg tror dette er godt givet ud i sidste ende, for at undgå at træne mig selv ned. Tidligere har jeg ikke været så god til at få indlagt sådan en ugentlig restitutionsdag i min marathontræning.

I alt på dagen: 12,7 km.,
I alt på ugen: 150,1 km.

Evaluering af ugen: 
Ugens træning er gået rigtig godt. For en uge siden skrev jeg om, at jeg havde haft en uge, hvor jeg havde følt mig noget slidt, og at jeg i denne uge ville reducere mængden lidt. Det endte med at være meget begrænset, hvor meget jeg fik sat mængden ned. Når der bådes skal løbes nogle lange kvalitetspas samtidig med en +30 km. tur, så er den samlede mængde lidt svær at holde nede. Dog var det vigtigste jo at blive frisk i kroppen igen, hvilket jeg er blevet. Jeg tager endnu en uge med nogle lange kvalitetspas og en mængde som nok sniger sig over de 160 km. for derefter at tage en lidt roligere uge efterfølgende, hvor mængde især reduceres lidt. Dette primært for at blive lidt frisk i kroppen til City pier city halvmarathon i Haag - Holland, som jeg deltager i om 14 dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar