søndag den 31. december 2017

Træning søndag d. 31/12 - 2017

Kl. 10.00: 4 km. opv. Løb så Halvmarathon til Nytårsløbet i Herning 21,1 km. på 1.13.39 (3.29 pr. km.) 3 km. afjog.
Så var det tid til det traditionelle nytårsløb. Målsætningen var at løbe 1 min. hurtigere, end jeg gjorde i Vejle for 2 måneder siden, hvor jeg løb 1.15.32. Fra start dannede jeg en gruppe med Søren Palshøj og Christian Østergaard. Vi startede ud i et jævnt tempo, hvor vi jævnt løber i lige under 3.30 pr. km. Efter godt 7 km. kommer Chris Fischer op bagfra og joinede gruppen. Vi splitter de første 10 km. i 34.50 min. Kort herefter siger Søren Palshøj til Christian og Chris, at de skulle komme op og tage nogle føringer. Indtil da var det kun Søren og jeg som havde ligget og trukket gruppen. Kommentaren fra Søren medfører, at Chris laver et ordentligt ryk, som splitter gruppen. Jeg blev overladt til mig selv, mens Søren og Christian falder helt fra. De næste 4 km. i modvinden blev løbet i knap 3.35 i snit, hvorefter jeg rammer vende punktet. Herfra formår jeg i ensom majestæt at få hentet stort alle de sek. som blev tabt i modvinden. De næste 10 km. blev løbet på 35.00 min. så alt i alt nogenlunde jævnt split tider. Jeg får hentet en del ind på Chris på de sidste 5 km. men i mål er jeg små 15 sek. efter ham. Jeg blev nr. 4 i hele løbet. Jeg er alt i alt rigtig godt tilfreds med dagens resultat.

I alt på dagen: 28,1 km.
I alt på ugen: 121,2 km.

Evaluering af ugen:
En forholdsvis rolig uge for at blive klar til dagens nytårsløb. Jeg skriver en længere evaluering af 2017 sæsonen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar