søndag den 29. oktober 2017

Træning søndag d. 29/10 - 2017

Kl. 14.00: 3 km. opv. Løb så Vejle Ådal halvmarathon på 1.15.32 (3.35 pr. km.) ingen afjog.
Jeg stillede op i dagens race for at teste formen lidt af efter nogle måneder, hvor fokus har været at komme på plads i huset. Jeg havde på forhånd en målsætning om en tid på 1.15-1.17, så isoleret set, så er dagens race jo ganske godkendt. På første halvdel af løbet var der meget modvind, hvilket resulterede i et løb med en solid negativ split. (36.11 på de første 10 km. og 35.28 på de næste 10 km.). De første 5 km. af løbet brugte jeg på at finde ind i en rytme. Efter 6 km. fandt jeg ind i en lille 3mandsgruppe bestående af Anders Pedersen fra Århus 1900 og Henrik Lau fra Odense. Dem ligger jeg sammen med ud til lidt efter 10 km. hvor Anders trækker fra og får et hul til Henrik og jeg. Herfra ligger Henrik og jeg sammen resten af vejen, hvor Henrik dog tager klart flest føringer. Med 300-400m. til mål trykker Henrik sømmet i bund og slår mig med 5 sek. i mål. Jeg ender på en samlet 7. plads i en tilfredsstillende tid. Ingen tvivl om, at jeg nok godt ku ha løbet under 1.15 med bedre vindforholdene, så det var godkendt i dag.

I alt på dagen: 24,1 km.
I alt på ugen: 116,5 km.

Evaluering af ugen:
Ugens træning er gået efter planen. Mængden er blevet sat lidt ned for at blive frisk til søndagens race.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar