onsdag den 23. august 2017

Træning tirsdag d. 22/8 - 2017

Kl. 6.45: 7,1 km. på 30.00 minutter. (4.14 pr. km.)
Morgentur hjem fra nattevagt.

Kl. 19.45: 5 km. opv. Løb så Baneturneringens 5000m. på 16.05 minutter. (3.13 pr. km.) 5 km. afjog.
Som nævnt for et par dage siden ville jeg i dag forsøge mig på 5000m. i dag. Jeg har ikke på noget tidspunkt i år følt, at jeg havde en form i nærheden af mit top niveau. Derfor var målsætningen til dagens race "bare" at løbe under de 16 minutter. Dette projekt forløber sådan set også fint ud til 3000m. mærket, hvor der bliver holdt jævne mellemtider, og denne passeres i 9.33 - dvs. en sluttid på 15.55 min. hvis jeg holder gennemsnitspace. Jeg falder dog lidt fra gruppen og mister lidt momentum. Jeg formår dog at få mig slæbt i mål uden at falde igennem. Desværre havnede jeg lige akkurat på den forkerte side af de 16 minutter, hvilket jeg selvfølgelig ikke kan være helt tilfreds med. Omvendt har jeg som sagt aldrig rigtig følt, at jeg har ramt formen ordentligt i år. Den får ikke flere forsøg i år. Som nævnt for nogle dage siden, så løber jeg efter i dag med al sandsynlighed ikke flere konkurrencer i år, da jeg d. 1/9 bliver hus ejer, hvilket jeg regner med at skulle have mit fokus lidt intenst på. Derfor bliver løbet i en periode skubbet lidt i baggrunden. Dog vil jeg stadig hamre nogle kilometer, dog mest for at få mit daglige fix.

I alt på dagen: 22,1 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar