mandag den 14. september 2015

Træning søndag d. 13/9 - 2015

Kl. 11.15: 4 km. opv. Løb så DM halvmarathon (Copenhagen half marathon) på 1.15.12 (3.34 pr. km.)
Hvad der skulle ha været et af eftes største mål blev istedet til 2015s uden sammenligning største skuffelse. Det startede sådan set som det skulle. Jeg følte fint overskud ud til 10 km. som jeg splittede i 34.28 min. hvilket jeg med lidt held kunne ha givet mig en PR på distancen, hvis jeg var i stand til at lave en negativ split med få sekunder. Sådan skulle det desværre ikke gå. Lidt efter 10 km. mærket begyndte jeg at mærke konsekvenserne af et forkert skovalg. jeg havde valgt en ultra let konkurrencesko, sko, som jeg tidligere har haft ganske stor succes med på både 10 km. og halvmarathon. Jeg var godt klar over, at skoene sang på sidste værs, men jeg troede egentlig, at der var et par løb i dem endnu. Lidt efter 10 km. kunne jeg mærke, at jeg begyndte at udvikle en stor vabel på min forfod, som generede hver gang jeg skulle sætte af. Derfor blev resten af løbet lidt af et smertehelvede. Og jeg endte da også med mere eller mindre at give op og erkende, at det ikke var i dag, at jeg skulle løbe et hæderligt halvmarathonløb. Jeg er dybt skuffet over udfaldet af dagens race, men der er bare ikke rigtig noget at gøre ved det. Jeg må også indrømme, at jeg i en længere periode har været inde i en dårlig stime med netop halvmarathondistancen. Mine PR tider på alt andet fra 3000m. til marathon er alle sat indenfor det seneste halvandet år, mens min PR på halvmarathon er fra 2008. Derfor nager det mig noget så grusomt, at jeg ikke kan få den skide halvmarathon til at spille.

I alt på dagen: 25,1 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar